Ehm… sorry hè

Allereerst excuses! Ik schrijf deze blog naar aanleiding van het gesprek met onze begeleider Hans van Driel dat we deze week hebben gehad. Zoals jullie (en wijzelf ook hoor) weten, studeren wij af door middel van deze website. We werken veel en hard aan ons onderzoek. We reizen momenteel door het hele land om zeer interessante voorbeelden van vernieuwend ondernemen te onderzoeken en met eigen ogen zien.

Het is dan wel handig als we iets laten weten op deze site, want dat is er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten.

Daar is hij namelijk voor bedoeld! Jullie, onze lezer op de hoogte houden. En ook, reageren op alle goede op- en aanmerkingen die jullie hebben. Ik beloof plechtig het vanaf nu te doen! Want het helpt ons zeker verder.

Zoals gezegd zijn we bedrijven aan het onderzoeken. Voor mij een zeer interessant proces, omdat het toch altijd anders gaat zoals in de boeken beschreven staat. Door het schrijven van ons theoretisch kader weten wij wat de theorie zegt over de voorbeelden die wij onderzoeken. Maar als we er eenmaal zijn, is een antwoord dat steeds terug lijkt te keren:

Tja, we doen het gewoon en als het blijkt te werken gaan we er mee door…

We leren en zien erg veel. Wat nu volgt is het in een rap tempo transcriberen van deshare gesprekken en die data analyseren. Ik kan momenteel steeds moeilijker wachten om alles te gaan delen. Het is leuk onderzoeken, maar ik deel het liefst alles wat ik leer. Zo heeft iemand anders gelukkig ook wat aan al die jaren dat ik studeer – en daar doe ik het voor!

Tot de volgende!

Pieter

Geef een reactie

